Intr-un final, cinci cuie din multele care chinuie de doi ani au fost cazut. Ranile au prins o crusta fina care nu se va ingrosa si nu va cadea niciodata de pe gaurile ramase in urma in sufletele multora.
Nu stiu daca fiecare va gasi cu ce umple golul imens lasat in urma de Andrei, Iosif, Brigitta, Bianca si Norbert. Prieteni noi, cunostinte iti faci tot timpul, dar cei de un sange cu tine este aproape niciodata de inlocuit.
Mezinii veniti pe lume in luna martie a acestui an vor cunoaste amintirea celor cinci cazuti pentru cei multi alaturi de altii ca ei sau care au inteles si au acceptat ca se poate convietui si cu alte creaturi care sunt nevoite sa-si ascunda chipul, cu greu, de cei multi.
Stransi de Craciun in jurul mesei de pranz spionam in stanga si in dreapta cu coada ochiului. Un sentiment de usurare se asternea incet si sigur pe chipul si in sufletul tuturor. Ii sarbatorim pe Dorina si pe Cristi-implinesc 13 ani de viata si nu peste multe zile Dally implineste 33 de ani. Ar trbui sa ne bucuram de prezenta celor vii din jurul nostru. Trebuie pretuit ce avem inainte de a pierde definitv si regretele devin prea tarzii.
Dupa pranz, sarbatoritii au primit musafiri. Printre telefoane si mesaje, am privit la bucuria de a avea musafiri.
Ca adult privesc altfel aceasta bucurie. Celor doi li se pare ceva normal, insa eu a trebuit sa ma obisnuisc cu asa ceva pe cad eram de varsta lor departe de casa, inconjurata de alti adolescenti departe de casa sinde doua fete care imi seamana leit si despre care stiu ca imi sunt surori.
Practic, cat am asistat la aceasta reuniune de adolescenti fara grija scolii de a doua zi si a temelor de vacanta am reflectat asupra celor doi ani scursi de cand am ramas 11 din 16, apoi venirea celor trei pitici, cat de multa raceala s-a instalat intre noi si am uitat sa ne mai bucuram de micile bucurii intre frati si surori. 
Am simtit cum se reinstaleaza acea legatura puternica de alta data si cum ne reamintim pe, pe rand, ca doar impreuna vom razbi peste ani peste toate piedicile care ni se vor aseza in cale. O privire a Madalinei mi-a confirmat ca nu gresesc gandind asa. Simte sinea acelasi lucru. Luminitele din ochii tuturora, ascunse prea mult in spatele unui plafon prea gros de nori, au inceput sa sclipeasca una cate una lasand durerea sa se risipeasca din multe suflete.
Am pierdut atatea stand imbufnati si lingandu-ne ranile prabusiti in propria durere!
Am uitat cum este sa ne adunam toti la un loc si sa punem tara la cale spre diserarea parintilo si, mai nou, a rudelor mamei.
Un ochi aruncat asupra lunii decembrie si am constat ca am mai adaugat o sarbatorita celor care mai adauga un an in buchetul vietii in aceasta luna. Luana Bernardino ests sora cea mai mica dintre surorile Bernardino. Doar cu Lupana ne intelegem destul de bine incat sa avem motive foarte bune incata sa nu onoram cu prezenta ziua ei.
I-au urmat Luanei, ca in fiecare an, Cristina Neriador si Diana Sandru. Prima a implinit 32 de ani, in timp ce a doua a implinit 31 de ani. Efectiv isi va face, Luana, astfel botezul in ceea ce priveste sarbatoritii in luna decembrie si va sti ce o asteapta in luna mai a anului viitor. Probabil ca Lupana i-a zis ceva, dar pana nu te lovesti tu personelle de ceea ce se povesteste tot degeaba.
In prima zi de Craciun a vazut ce inseamna o sarbatoare in familia Moise. Au urmat gemenele Tanase. Stefi Endall, care are zi doi intr-una la fel ca mine, aproape ca m-a dat la disparuti caci nu mai apaream de la o tura nebuna de la „Murg;” cu greu am prins un pui de somn caci seara aducea alte doua sarbatorite, anume surorile Anemona. Pe Kathy am sacrificat-o in acest an, seara zilei ei prinzandu-ma la munca. Ne-am vazut la pranz. A doua si ne-am gasit din nou, amandoua cu ochii umflati de somn. Parca ma astepta.
Am facut curat amdoua in varful picioarelor. Mi s-a simtit lipsa. Luana abia daca a realizat pe ce lume traieste si a constat ca suntem niste nebune de legat de rezistam in ritmul acesta. Evident, experienta adunata de-a lungul timpului isi spune cuvantul. Totusi, pe undeva are dreptate.
Astazi, 31 decembrie 2013, la doi ani dupa ce am pierdut 19 prieteni apropiati noua, „Generatia de Sacrificiu,” si numai, am hotarat sa ne lasam mortii sa se odihneasca si sa ne bucuram din nou de trecerea in Noul An cu inima deschisa spre un nou inceput de drum pentru ca la sfarsitul celor 365 de pagini ale anului 2014 sa recitim cu drag fiecare pagina in parte. Momente triste si suparari vor fi, dar le vom trece cu capul sus, cu zambetul pe buze si alungandu-le cu bucurii si momente frumoase caci Dally merita sa fie fericita astazi, la implinirea a 33 de ani dupa lacrimi tacute departe de ochii lumii, dar stiute de cei trecuti in Lumea Mortilor.
Vazand-o astazi intr-un moment de retragere si meditatie am sintit cum isi alunga amaraciunea din suflet lasand in locul ei bucuria de a avea in jurul ei fratii, surorile si prietenii ramasi in viata alaturi de ea. 
Am simtit cum si parintii isi ingroapa durerea pierderii a cinci dintre copii. Stiu, la fel ca noi toti, ca trebuie sa se bucure de copiii ramasi in viata si ca mezinii nu au nevoie de inimi triste si ochi plansi in jurul lor.
 
Nota autorului: doresc cititorilor mei ca 2014 sa fie un an prolific, sa aiba parte de multe realizari, vise frumoase implinite si sanatate, ca-i mai buna decat toate!
Un gând despre „31 decembrie 2013

  1. Invitatie concurs de blogging – Reteaua de bloguri

    Reteaua de bloguri ( http://www.reteauadebloguri.ro ) este o platforma de concursuri interesante pentru toti bloggerii creativi.

    Organizam periodic competitii cu premii foarte motivante. Toti bloggerii pasionati de scris, se pot inscrie la concursuri cu blogurile lor.

    Inscrierile in Reteaua de bloguri se pot face prin completarea urmatorului formular de inscrieri online : http://www.reteauadebloguri.ro/inregistrare
    Va invitam sa participati la primul concurs de blogging organizat de noi http://www.reteauadebloguri.ro/2014/01/concurs-lenjerii-de-pat/

    Premiile puse in joc:
    1. Premiul I: 400 RON;
    2. Premiul al II-lea: 250 RON;
    3. Premiul al III-lea: 150 RON.

    Termenul limita de participare la concurs: 1 martie 2014

    Apreciază

Lasă un răspuns

